Sunday, January 8, 2017

LC135 Upgrade to FZ150 std

Assalamualikum...... Saya di sini x la sepandai mana, tetap dari pengalam saya ramai pengguna LC135 terutama LC135 4speed es kurang puas hati dengan kelajuan moto sekarang. Oleh itu saya ingin menceritakan pengalaman saya.....

Ok kita keluar sebentar dari bab2 khusus part2 modi lc... beri laluan pada perkara yang banyak orang tanya skang ni... Ramai yang bertanya macam mana nak lajukan lc std mereka tetapi tanpa mengusik enjin motorsikal mereka? nak laju tp taknak usik.. taknak usik tp nak laju... mana bleeehhhh... kena usik aahhh... heh heh heh.. kebanyakkan yang bertanya ini adalah dari mereka yang baru menggunakan lc terutamanya lc v2.. dan ada juga dari lc v1.. ada yang mengatakan mcm mana nak up lagi kelajuan dari hanya menunjukkan kelajuan 110kmh - 120kmh (v2) or 140kmh (v1).. ke lebih tinggi.. 


Persoalan begini sebenarnya sudah lama ditanya dari awal keluaran lc lagi.. macam kes saya dan rakan2.. kami kebanyakkan adalah generasi lc v1 batch ke-2.. rata2 kami menggunakan model ES dan sudah tentu lc kami hanya setakat 140kmh (v1) std kilang... nak laju lagi tp tanak usik la.. sebab sayang la sgt aduhai nye pun.. jawabnya kami kena naik ke genting sempah hiway karak tu dan turun ke gombak dgn meroket sentiasa sepanjang hiway.. mmg dapat la tgk meter tu melentok kat nombor 180kmh.. pastu da sampai bawah.. hmm std 140kmh mcm tu je lah.. puas? puas sekejap je.. 

Disebabkan generasi lc v1 pada ketika itu boleh dikatakan kalau didalam komuniti lc boleh la dkira dengan jari brapa kerat yang modi2.. sikit sangat.. kalau ada pun yang modi bila ditanya macam nak tak nak je bagi jawapan.. semua mcm menyorok atau tanak berkongsi.. itu belum lagi yang tunjuk pandai bukan-bukan.. maka alamatnya saya dan rakan-rakan terpaksa cari penyelesaian sendiri... ubahsuai je lah... bedal je... dengan berdasarkan pengalaman jd mat rempit dulu2 (hahaha) maka saya dan kawan2 modi je la berpandukan dari cakap2 org dan cakap2 pomen.. apa benda kena beli apa benda kena buat... ade yang menjadi ada yang tak..

Persoalan 
Macam mana nak lajukan lc std tanpa bukak enjin?
Apa benda nak kena beli untuk tujuan tu?

Ada 3 style yang anda boleh buat untuk bagi lc std jd laju sedkit dari kelajuan biasa... ya mmg banyak cara.. tp masih mengekalkan keadaan standard tu atau mengekalkan part2 standard... nampak sama tapi ada beza kat situ.. ramai orang mcm2 style.. tp realitinya mmg dah ada org buat apa yang akan diceritakan...

So apa nak kena buat dan apa part nak kena beli? Dibawah ni adalah Style yang berbeza2 org buat utk lc std or kekalkan part std.. ini berdasarkan pemerhatian.. selalunya memberikan hasil yang berbeza2.. ada yang bergantung kepada part dan selebihnya nasib... 

Style 1 
V1- Exzost, Spoket set 
V2- Exzost, Spoket set, 

Style 2 -
V1- Exzost, Spoket set, Carburator, 
V2- Exzost, Spoket set, Carburator, 

Style 3 -
V1- Exzost, Spoket set, Carburator, Camshaft, Cdi
V2- Exzost, Spoket set, Carburator, Camshaft, Cdi

Style 4 - (yang ni memaaanngg tak ramai yg buat)
V1- Exzost, Spoket set, Carburator, Camshaft, Cdi, Port & Polish, Gear 4 21T

Anda boleh tengok senarai diatas mempunyai perbezaan yang ketara antara satu sama lain.. makin tinggi level makin ade je part bertambah..  saya cuba beri penjelasan mudah disini.. 



Jadi,disini saya sarankan pengubah suaian std mcm FZ150i sudah cukup memuaskan. Apa yang anda perlu lakukan ialan dgn mengubah suai bahagian blok(big bore) ,cam, carburator, CDI, n spring valve....


Pastikan jika nak ubah suai ikut setiap langkah ini....
1) CDI
2) Blok
3) Cam & sping valve mesti di up sekali
4) carburator
5) exzost


Jika nak selamat gunakan
1) blok ori FZ

2) Cam FZ / Low cam

3) spring valve FZ / spring valve racing jgn terlalu keras dari std

4) Carburator 28mm (pilot 22.5 , mainjet 120/125)


5) exzost std buka spt (CJ Ipoh cutting std)

6) CDI cukup sekadar cut off di 14x1000 rpm) klu org kata cdi x ade cut off itu semua dusta belaka.....semua cdi ade cut off cuma pendek atau lambat je.....



Spect Standard 135LC
1) Block size 54mm
2) CDI cut off at 8x1000 rpm
3) Jetting carburator size 25mm mikumi bs25 (pilot 15.5, mainjet 115)




YAMAHA 135 LC RACING SPEC AND BUDGET FOR MODIFICATION



11)      UMA RACING SUPERHEAD STAGE
 +Racing block Uma 62mm ( Ceramic Coated)
+ UMA RACING SUPER HEAD 20/23
+ Camshaft uma Racing
+Spring valve XX
+ Porting piston
+ Grind valve
+ Valve seal
+Carb uma 28mm Seting carburetor
+ Exhaust cj ipoh cuting standard / OPEN yypang or CJ ipoh
**Porting head stage 1
 = rm 2k ++







2) THE KING OF 135 LC / HIGHWAY STAR
Modified STAGE 5
62MM/ 63mm ( result for lc v1 180++/ lc v2- hehehe 180 ++)
 + JACKROD 1.5MM/ 4MM
+ BIG VALVE 19/22 OR 20/22
+ FULL BEARING ( SKF /FAG) ( FIBRE, CERAMIC , HISPEED HEAVY DUTY)
+ GEARBOX FULLY 1,2,3,4 & 4 SPEED  OR 1,2,3,4,5,6 FOR 5 SPEED
+ OIL PUMP RACING
+ Carb TZM
+ TENGKUK CARB (PORT N POLISH)
+ Racing block 62mm/ 63mm OR 64 & 65MM (FORGED PISTON) --- (MDS , SHARK)
+ Porting piston
+ camshaft --- rahsia kami
+ spring valve cms/fz
+ gasket top set 62mm/ 63mm by FCCi
+ grind valve
+ valve seal
+ coolent yamahalube or ENGINE ICE
+ engine oil & filter
+ ekzos cj ipoh cuting standard/ ekzos open = YYpang , CJ ipoh
+ clutch plate 6 spring/ 5 spring
+ porting head stage 4
+ MAGNET
+ workmanship

RM 3 K +++


3)  SET2 ready to RACE  ( HIGHWAY AND DAILY USE)
Modified STAGE 4
*62MM/ 63mm ( result for lc v1 180++/ lc v2- hehehe 180 ++)
 + JACKROD 1.5MM/ 4MM
+ BIG VALVE 19/22 OR 20/22
+ FULL BEARING (SKF & FAG)
+ GEARBOX 4TH ( 2I t OR 20 t ) OR 5TH ( 25 t or 26 t)
+ OIL PUMP RACING
+ Racing block 62mm/ 63mm --- MDS , SHARK
+ Porting piston
+ camshaft --- rahsia kami
+ spring valve cms/fz
+ gasket top set 62mm/ 63mm by Fcci
+ grind valve
+ valve sealcoolent
+ yamahalube or ENGINE ICE
+ engine oil & filter
+ ekzos cj ipoh cuting standard/ ekzos open = YYpang , CJ ipoh
+ clutch plate 6 spring/ 5 spring
+ porting head stage 3
+ Magnet
+ workmanship
Rm 2 K +++





4) SET2  ready to RACE & Daily use...
 Modified STAGE 3
62MM ( result for lc v1 180++/ lc v2- hehehe 180 cepat)
 + Racing block 62mm/ 63mm --- MDS , SHARK
+ Porting piston
+ RACING HEAD 19/22 OR STANDARD HEAD PnP
+ camshaft --- rahsia kami, BRT
+ spring valve cms/fz
+ gasket top set 62mm/ 63mm by FccI
+ grind valve
+ valve seal
+ coolent yamahalube or ENGINE ICE
+ engine oil & filter
+ ekzos cj ipoh cuting standard/ ekzos open = YYpang , CJ ipoh
+clutch plate 6 spring/ 5 spring
+porting head stage 3workmanship

rm 2k +++










5) SET2 utk main 1km dan highway short distance
 Modified STAGE 2
*62MM ( result for lc v1 180++/ lc v2- 160-170 cepat)
 + Racing block 62mm & 63mm --- MDS , SHARK
+ Porting piston
+ camshaft --- rahsia kami
+ spring valve cms/fz
+ gasket top set 62mm by FccI
+ grind valve
+ magnet
+ valve seal
+ coolent engine ice
+ engine oil & filter
+ ekzos cj ipoh cuting standard/ ekzos open...YYpang , CJ ipoh
+ clutch plate 6 spring
+porting head stage 2
+ workmanship
 Rm 1350 +++





6) Daily use sesedap rasa and low maintainance
 Modified STAGE 1
62mm  & 63 mm( result for lc v1 180++/ lc v2- 160-170 cepat)
 + Racing block 62mm --- MDS , SHARK
+ Porting pistoncamshaft --- rahsia kami
+ spring valve cms/fz
+ gasket top set 62mm
+ grind valve
+ valve seal
+ coolent engine ice
+ engine oil & filter
+ekzos cj ipoh cuting standard
+clutch plate 6 spring
+workmanship
 Rm 1150

 7)  FZ racing spec 57mm
Original block fz – i (57mm)
+ porting piston
+ Racing camshaft
+ Port n polish head
+ fz original SV
+ gasket
+ carb tune
+ exhaust racing – yypang  or cj ipoh
+magnet
+workmanship


RM 1K +++


jika berminat  

REDSPEED MOTORSPORT
16 g jalan wangsa setia 3,
wangsa melawati ,
53300 KL
0133311971 aboy

SPECIAL STAGE IS UPON REQUEST NOT INCLUDED IN PACKAGE.
SPECIAL REQUEST FOR BIKE PURPOSE.

YOSHIMURA MIKUNI TM-MJN SERIES
stock rare

79 comments:

  1. Kalau spec fz , top dalam gps boleh dapat berape ?

    ReplyDelete
  2. Boss lc sy blok 57,hi-cam,carb rxz,cdi kozi..exzos standart..moto xboleh belah..kena tukar exzos ke boss bru boleh belah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tukar/beli motor yang baru,lepas tu baru rse kelajuan nya

      Delete
    2. Boss try lowcam faito carb uma 28 cdi mb

      Delete
  3. Untuk main 62mm wajib tukar head sekali ke bos ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Porting head pun boleh kalau nak lagi sedap

      Delete
  4. Siapa tau porting head ikut spec tu mcm mana?sbb xpuas ati spec 60mm lc v1 gps 135 meter moto 175km je.kala dpt gps 140 baru syok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya spec 60 boleh sampai 150gps

      Delete
    2. Mintak cadangan mainjet n pilot carb v1 spec 60 ?? Boleh

      Delete
    3. Cuba Naik dyno lc 135,Dan tengok balek cam dan spring valve guna apa.

      Delete
  5. Bos mau tanya lepad convert blok fz ni apa saiz spoket..??

    ReplyDelete
  6. Sy pakai spec fz dan ekzos , gps boleh dapat 143km/h

    ReplyDelete
    Replies
    1. share spoket bos sya 141 tu pun main angin

      Delete
    2. Cuba try tukar cdi racing,low cam dan spring valve yang jenama Sama Dan try spoket 15/36 atau 15/35 ikut peranan sendiri,macam saya dapat meter gps 173 Dan tengok balek setting carburetor kalau nak lagi padu Naik dyno lc 135 anda bro

      Delete
  7. Salam bos...moto lc135 5speed..sy pkai blok 63 exzos cjipoh peluru cbreta tzm..nk tnye knp gear 5 drop? Bole bg jwapan x

    ReplyDelete
  8. Salam. Moto saya lc v3 4s ekzos stendet tukar manifold 26mm. Plug coil racing spark plug racing air filter racing. Cdi racing. Cek plug colour putih means xcukup minyak. Tukar mj 120 pj 17.5. Moto jdi berat and susah dpt topspeed. Termenung. Apa kesalahan saya eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau plug putih itu pilot yang masalah . Kalau main jet problem plug akan jadi hitam

      Delete
    2. Bro nak tanya sikit.. Sy pakai lc v2.. Skrg block y15 standard cab nsr min 110 pilot 28 minyak kaw mcm pakai 125z...nak buat sedap antar ank p sek je n buat p kerja... Apa yg sy perlu tukar lg?

      Delete
  9. Salam. Kalau saya tukar cdi lc v1 dngn camshaft uma racing je ok tak?

    ReplyDelete
  10. spec fz,cdi rextor, cam fz,carb nsr 28mm sesuaike pakai?

    ReplyDelete
  11. Spring valve jgn lpa tkaq p fz nye, baru mantap.

    ReplyDelete
  12. Bos spac motor sy 62mm jetrod 2mm..head msh stndt..sy fkir mang nk tkr head..tpi nk tnya kesesuaian utk spac motor sy tentang head..perlu pakai yg 19 22 or 19 23 or 19 25..mna 1 head yg sesuai utk spac 62mm+jetrod 2mm sja

    ReplyDelete
  13. Saya menggunakan motor LC v2 saya banyak dekat highway dan kegunaan harian ke tempat kerja. Boleh cadangkan pakej mana yg sesuai, harga serta berapa lama nak siap ye. Cukup sesedap rasa dan sesekali tarik utk memecut di highway takut lambat ke tempat kerja😁

    ReplyDelete
  14. kalau spec fz.. carb rxz.. jetting size ape yang cun?

    ReplyDelete
  15. Sya pkai 63.highcam.spring valve racing.cab nsr.akrapovic.15-39 bole blah 160km tunduk.

    ReplyDelete
  16. Klau block fz.mj ngn pj nk kna up ke?sbb moto semput bla lbh 80kmh

    ReplyDelete
  17. Lcv2(5speed)convert Fz racing spec 57mm...berape lama bleh siap?

    ReplyDelete
  18. Salam..sy guna lc v2 135.block fz.cam uma.cdi brt.spring vavle racing.clucth racing.xzos standart.spoket 15/36.top speed 120kmj meter motor..

    ReplyDelete
  19. Berat 80....sory baru bljar...main moto..harap dpt top speed 130kmj..je tpi tak dpt

    ReplyDelete
  20. Guna carb v1..ssaiz poket yg sesuai berapa.berat 80

    ReplyDelete
  21. Klau pakai block 62mm, minyak itam xcepat kering ke?

    ReplyDelete
  22. mintak tolong bossku...
    lc135 v2 sy bru lepas oberhol,damage dlm 1.4k
    poblem skng masuk gear 4,xde power,top speed meter nk dpt 120km gile payah..huhu..sporket dh tuka 38/37-15...still meter nk dpt 120 pn ssh..
    ape issue moto sy ni??...
    mntk tlg otai2...skng ni,pening dpt,duit pn abis

    ReplyDelete
    Replies
    1. berat berapa? kalau standard depan turun balik 14T. 15 berat tu

      Delete
    2. mst timing chain tak cun tu

      Delete
  23. Salam,apa beza blok besi dengan blok ceramic..mana yg sesuia utk perjalanan 500km

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama je. ceramic lebih cepat serap panas. block ceramic cuma coating luaran sahaja. kalau betul block ceramic pun sleeve dia mesti tetap besi jugak

      Delete
  24. assalamulaikum semua..perkongsian dan pertanyaan dr sy...saya menggunakan lc 135 v3..brg2 yg saya dh tukar sprti: blok fz 56mm,cam cms T1,cabr nsr 28mm,spring valve cms,head port polish,hyper clucth 5 spring cms,cdi BRT power max,plug NGK(R),sporket 15/37,ekzos stndart tukar mnifon saiz 28mm,tayar dpn blkg saiz 70/90 last skali setting main jet/pilot jet: 115/40.kelajuan yg saya dpt melalui meter motor:12+ km/j dan melalui gps: 119km/j...mcm xda beza dgn stndart sbelum ni...cuma nk dpt kelajuan 12+ km/j standard kene tunduk.kalau spec yg saya pkai sekarang x pyh tunduk pun boleh smpai 12+km/j...ada sesiapa boleh kongsi lg x nk bg lebih laju sikit dgn menggunakan blok fz ni..paling susah nk set cabr..skrg ni pkai 115/40 bunyi angin kuat..kalau sy pkai mainjet pilot jet 120/30 mmg sedap..tp minyak kurang..dhbubah ke 115/35..120/38 dan byk lg...kdg2 top dpt...pickup xda..bila pickup dpt..top xda..mati akal dh ni...

    ReplyDelete
  25. assalamulaikum semua..perkongsian dan pertanyaan dr sy...saya menggunakan lc 135 v3..brg2 yg saya dh tukar sprti: blok fz 57mm,cam cms T1,cabr nsr 28mm,spring valve cms,head port polish,hyper clucth 5 spring cms,cdi BRT power max,plug NGK(R),sporket 15/37,ekzos stndart tukar mnifon saiz 28mm,tayar dpn blkg saiz 70/90 last skali setting main jet/pilot jet: 115/40.kelajuan yg saya dpt melalui meter motor:12+ km/j dan melalui gps: 119km/j...mcm xda beza dgn stndart sbelum ni...cuma nk dpt kelajuan 12+ km/j standard kene tunduk.kalau spec yg saya pkai sekarang x pyh tunduk pun boleh smpai 12+km/j...ada sesiapa boleh kongsi lg x nk bg lebih laju sikit dgn menggunakan blok fz ni..paling susah nk set cabr..skrg ni pkai 115/40 bunyi angin kuat..kalau sy pkai mainjet pilot jet 120/30 mmg sedap..tp minyak kurang..dhbubah ke 115/35..120/38 dan byk lg...kdg2 top dpt...pickup xda..bila pickup dpt..top xda..mati akal dh ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar carb v1 jenis slide boleh dapat 150+kmh...sbb carb skrg BS25 set mj/pj 120/22.5 ni jenis diaphram boleh tapi respon kurang

      Delete
  26. Harga barang ke camna ni bos atau pon siap pasang ni bos..

    ReplyDelete
  27. Nak tanya klau spec 57 carb nsr nk kene pakai kotak angin kee?

    ReplyDelete
  28. Nk tanya Saya punya meter 110km kenapa tiba2 drop

    ReplyDelete
  29. da tukar blok better tukar skli carb dgn cdi n set spoket br nmpk perubahan yg cun

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum, nk tnye bang, moto saye block 62, head 20/23, cdi baru tukar, coil megnet baru tukar, exzos 28, cbrt 28, spoket 15 33, tpi dpt 120 km/j je, ape masalah moto saye tu bang?

    ReplyDelete
  31. Kalo buat no.6 tuh..top speed dpt brape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. X pasti bro. Cuba awak buat dlu. Nnti jgn lupe share di sini k bossku

      Delete
  32. kalau blok 63mm head 19/23, carb kena tukar sekali?

    ReplyDelete
  33. Mintak cadangan blok saiz 60...apa saiz mj n pj sesuai untuk carb stndrd v1 (vm22) ?? Terima kasih

    ReplyDelete
  34. Mintak tlg. Klu lc v1, block fz cam fz. Cabrt standard v1. Minjet pilot jet nak kene tukar ke ye..??

    ReplyDelete
  35. Salam saya buat lc135 spack 57,block y15,cam G1,cdi mb,haed poting,cabarator std,seting main jet dengan pilot jet apa nak pakai ,bawak tersengguk sengguk
    1)Main jet dan pilot apa sesuai
    2)cabarator std ok ke

    ReplyDelete
  36. motor standard dan sapa sini dpat meter 140km/h main angin Y15....

    ReplyDelete
  37. kalau spec 57dome head 19/22 valve spring dan cam nak pakai jenama apa ye

    ReplyDelete
  38. Boss kalau saya nak tukar spec fz berapa modal

    ReplyDelete
  39. Moto sy tukar cdi espada racing je..top speed 130km lebih..spocket 38/15..lcv4..spark plug g power...

    ReplyDelete
  40. Ni spec motor lc135 aku , block/fz cam standard spring vavle standard . Head porting dimple (porting bola golf) carburetor standard (mikuni bs25) pilot 17.5 mainjet 125 exhaust standard tukar manifold 28 , hyper clutch uma spring clutch uma clutch plate uma . Primary gear 21T . Sprocket 15-35 . GPS 131 . Korang rasa ok ke ? Kalau aku tukar piston flat atau dome mesti sedap lagi en . Pastu pakai cam dengan spring vavle esr .pomen pun terkejut boleh dapat gps 131 . Aku lagi la tak percaya . Nanti nak try tukar piston tukar cam tukar spring vavle and carburetor tengok berapa gps boleh dapat .

    ReplyDelete
  41. baru nak cuba Spek ..

    ceramic 57 espada piston & semi dome forged /
    head standart port /
    bearing c3 enjin /
    gear 4-21t cms /
    Cdi brt merah cap ayam /
    Clutch sys 6 Spring atau 5spring /
    Cam esr1 /
    Spring valve cms /
    Oilpump swr Ipoh /
    Plug iridium /
    Coil plug uma /
    Clutch convert handclutch & stopper oe Yamaha /
    Ekzos apido 28 /
    Carb nsr /

    Tolong bagi penambahan ilmu/komen mane yg tak cukop atau terlebih .

    ReplyDelete
  42. Salam semua, saya seorang student skrg guna LC v1 4s and sy jalan jauh dari kl ke jb and kadang2 lajak Perak, specs apa yang sesuai eh untuk jalan jauh, saya budak baru belajar , tq

    ReplyDelete
  43. As-salam semua.. LC V4 sy guna block ori FZ.. pakai piston semi dome.. ada masalah tak guna block diasil dgn piston ceramic tu?.. org ckp kene jaga pantang.. apa pantang larang dia tu agaknya?.. tq bossku²

    ReplyDelete
  44. As-salam semua.. LC V4 sy guna block ori FZ.. pakai piston semi dome.. ada masalah tak guna block diasil dgn piston ceramic tu?.. org ckp kene jaga pantang.. apa pantang larang dia tu agaknya?.. tq bossku²

    ReplyDelete
  45. Salam, tanya sikit kalau pakai block 74mm jack 6mm rod kena pakai saiz berapa bagi pendapat sikit

    ReplyDelete
  46. assalamualaikum.saya nak tanya sikit.saya ada tukar block fz(57mm)cam pun pakai cam ori fz.cdi standart,akzos pakai uma racing(28mm),caberator pulak pakai standart.sekarang saya nak tau.berapa saiz mj caberator nak pakai untuk caberator standart dan blh ke saya pakai cdi BRT.buat masa sekarang ni.moto hanya blh lari 120 je kalau full trotel.harap tuan dapat bagi tunjuk ajar.dapat 140/160 pun ok lah.

    ReplyDelete
  47. Minta tunjuk ajarku sifu.... Sy pakai lc v2 block n piston std Y15.. Cab nsr min 110 pilot jet 28. Spoket 14-37..dapat lari 100 je gps.. Minyak kuat mcm dah buat open.... Minta tolong kawan2 yg otai2 bg pendapat....

    ReplyDelete
  48. Lc135 v3
    Block 62mm
    Uma racing carb
    Gasket
    Coolant
    Timing chain
    Plug iridium
    Engine oil full synth
    Labour
    Carosene
    Seal x4
    Seat cover
    Forman ai charge 200 labour

    Laju gila pickup , motor lc135 v3 engine dulu masalah kena overhaul. Jadi suruh upgrade sekali sebab daily travel banyak. Cuma exhaust standard sebab Tak nak bising nanti kena saman. Top speed lepas sebulan cecah 200+ (digital speedometer racing boy pasang lama dah)

    Puas dengan duit terbang. Nampak standard tapi laju. Hehehehe

    ReplyDelete
  49. Salam boss..saya buat overhaul spec 57fz..head porting, cdi brt, carb power jet 28mm, exzos 32, pkai sprocket 15 34, berat 100kg tapi duka cita gear 4 saya drop.. minta tunjuk ajar boss..apa yg tak kena ya, apa yg saya kena perbetulkan ya..dah try mcm2 size sprocket tak kena, setting carb sekarang pada saya dah ngam gear 1 sampai 3 takda bobok lansung lancar ja, tp gear 4 drop.

    ReplyDelete
  50. salam boss , saya moto lc4s up spec 57 bak kata orang spec geli geli je , head stndrd tapi dah tukar grind valve , seal valve , spring valve , pastu cam pakai fz je , carb stndrd cuma set mj dgn pj je , ekzos cutting stndrd 28mm , cdi racing , spoket 36-15 , moto tkpernah try lagi cuma pernah tarik time tegak gps naik 130km/h boleh sarankan apa yg saya patut buat lagi

    ReplyDelete
  51. Askm dik sy berat 75 naik 2 org xbleh p 120 nak dPt 160 blh x apa nak upgrade LC v3 2014 clucth tgn 5s

    ReplyDelete
  52. Block saiz 62...nk guna main jet pilot jet saiz berapa ye sesuai

    ReplyDelete